dimecres, 31 de desembre del 2008

Reflexions i solucions

Em sorgeixen unes quantes preguntes respecte el tema del temporal d’aquest dies.

- Quina relació hi ha entre la FCV i el Servei de Meteorologia deCatalunya? I amb el Instituto Nacional de Meteorologia?

- I amb el Ministerio de Medio Ambiente? Y el de Fomento?

- Per què la FCV no s’ha preocupat de potenciar una xarxad’emergències/alertes entre Clubs?

- Podria la FCV ajudar a demanar la protecció de les costes i a la vegadala protecció dels entorns naturals?

Hi ha varies accions possibles:

o Flux MeteoCAT a FCV/Clubs

- Crear una xarxa d’alertes via e-mail o SMS d’alertes acomodors/directors tècnics de Clubs

o Flux Clubs a MeteoCAT i socis:

- Crear una solució HSW/SW perquè els Clubs puguin tenir estaciómeteorològica com cal i càmara web que tant poguessin penjar a les seveswebs com enviar informació a MeteoCAT

· Exemple d’estació meteorològica connectada a la web del CN Vilanova per agafar un exemple local:http://www.cnvilanova.com/ct/inici/meteo/13.php?id_pagina=13&id_seccio=&edicio=&categoria=&event=&noticia=
o També la del Club Vela Canet de mar: http://www.clubvelacanet.com/WeatherUpload/Current_Vantage_Pro_CVCM.htm

· Pot haver-hi diferents mides/preus de solucions, es pot mirar si lafederació subvenciona en la seva totalitat aquest servei, o el subvencionaen part.

· Podria integrar-se a la XEMEC

o Mapa de Relacions Institucionals.

- Dibuixar tots els ens públics que incideixen a l’esport de la vela tantdes de l’àmbit esportiu com des de l’àmbit normatiu/regulador.

Cal doncs pensar noves solucions i aportar noves idees als problemes actuals.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Xavier Marin el 06 gener a les 02:54

Hola Gerard!

Solucions a banda, el que està clar és que no hi ha ni el més mínim protocol fixat en aquests casos. El temporal era anunciat, amb onatge de més de 5 metres amb més d'1 dia d'antel.lació.

Al Masnou vaig haver d'afermar diversos velers perque els mariners de guàrdia anaven col.lapsats. Allà els danys no van ser -crec- grans, veles de proa que s'esquincen per no estar ben caçades, algun mort que es deixa anar...

A mi personalment el que em va incomodar va ser veure que no hi havia cap dispositiu especial en marxa, que em posava al llit a les quatre de la matinada amb quaranta nusos de vent sobre el cap i que només podia confiar en seguir tenint sort.

D'altra banda, encara ara hi ha el cartell de tràfic marítim tancat (desconec si està actualitzat per què aquests dies no he volgut sortir i no he preguntat) i el veler del meu costat segueix abarloat com el vaig deixar aquella matinada.

Potser sí que seria hora de professionalitzar almenys els procediments. Abraçada!